" אני זוכר כיצד נרצחתי בשעה 5.45 "

מאת כתבי סוכנויות הידיעות)
( בניו-דלהי


ב- 28 באוגוסט 1983 בשעה 17.45 נורה ונהרג סורש ורמה תושב העיר אגרה בהודו. הכדור פגע ברקתו והרגו
. בו במקום. הרוצח נמלט

ארבעה חודשים מאוחר יותר נולד טיטו סינג, אף הוא בעיר אגרה. כאשר מלאו לטיטו סינג שש שנים, הוא
- סיפר להוריו: "בגילגול הקודם שלי היתה לי חנות למכשירי רדיו. אני זוכר, כיצד נרצחתי בשעה 5.45 אחרי
הצהריים. הייתי בדרכי מהעבודה לביתי. לפתע פתחו עלי שני גברים באש מאקדחים שהיו בידיהם. כדור אחד
. פגע בראשי. היה זה איש העסקים סדיק יוהדאן שרצח אותי

הפאראפסיכולוג המפורסם ביותר של הודו, פרופ' צ'טרה בדק את הילד ולאחר מכן הורה להוציא את עצמותיו
. של הסוחר שנרצח מן הקבר ולבדוק אותן

בגולגלתו של הנרצח נמצאו שני חורים: החור שדרכו חדר הכדור, כס"מ אחד מעל לרקה הימנית, וחור
היציאה, בצד השמאלי של הגולגולת, במקום שבו היתה האוזן. בצילומי רנטגן שנעשו לילד נמצא חריץ עמוק
. בגולגלתו, סמוך לרקתו הימנית ובליטה ליד אוזנו השמאלית

פרופ' צאטרה הפגיש את הילד עם אלמנת הסוחר שנרצח. הילד טיטו סיפר לה על פיקניק שהיא ובעלה עשו
. יחדיו, ושבמהלכו נתן לה הבעל בונבוניירה גדולה. הפיקניק היה אירוע שעל אודותיו ידעו רק הבעל ואשתו
. רק השניים השתתפו בו, והם לא סיפרו עליו לאיש

והמדהים מכל: משטרת אגרה עצרה על סמך עדותו של הילד את הסוחר יוהאדיאן וחקרה אותו. לאחר זמן
. קצר הוא נשבר והודה ברצח

וכן בדורינו ישנם אנשים גוים ויהודים שבאו בגלגול וכן היה מעשה בילדה גויה בת שבע שסיפרה שיש לה בעל
וילדים בעיר אחרת והוריה חשבו שהיא משוגעת. אך כיון שחזרה על דבריה כמה פעמים, הבינו שיש דברים
בגו ונסעו לאותה עיר והילדה הדריכה אותם בכל הרחובות, עד שהגיעו לבית, דפקו בדלת ופתח להם אדם
. מבוגר והיא זיהתה אותו שהוא בעלה, אך הוא לא זיהה אותה

אמרה לו הילדה שהיא אשתו שנפטרה ומדוע לקח אשה אחרת לאחר שהבטיח לה לפני מותה שלא ישא אשה
אחרת. הילדה התחילה להזכיר לו דברים שרק אשתו שנפטרה והוא ידעו עליהם, הוא היה המום מדבריה ולא
האמין למשמע אזניו. נכנסה אותה ילדה לבית והלכה למקום מסתור, פתחה אותו ומיד שאלה את בעלה, היכן
הכסף שהחבאנו? פני בעלה (לשעבר) החווירו, והודה שהיה שם כסף אך היתה תקופה שהיה זקוק לכסף
. והשתמש בו

הזוהר הקדוש כותב שבאותו יום שנקבר האדם, אותו יום הוא נידון ומתגלגל בגוף אחר (אם הוא חייב) ואם
מעכבים את קבורתו, אין לו מנוחה עד שגופו יחזור אל האדמה שממנה לוקח ואם אינו נקבר, משרה טומאה
. בעולם


תיקון הנשמה והעולם הבא

כל נשמה יודעת הכל. הנשמה מפותחת בהרבה ממוח האדם. הנשמה יודעת דברים רבים שהמוח לא יודע
ומבינה ומרגישה דברים שונים מעולמות עליונים שהמוח טרם יכול לחוש ולהרגיש כמו: טלפטיה, תחושות
. מוקדמות חלומות נבואיים, השגחיים ועוד. אך כשנתונים בתוך הגוף החומרי, יש הסתרות רבות לרוחניות
לכל אדם יש את התיקון שלו כאן בעולם הזה. אין זה משנה אם הוא מתקשר עם עולם עליון, או אם יש לו
. כוחות על-טבעיים, הוא חייב לעבור את תיקונו כפי אשר ינתן לו משמים

מה שמביא את האדם לתיקונו, זו המשימה שהוטלה עליו משמים לפני ירידתו לעולם הזה. אם הוא מסיים
אותה, אז הוא מסיים את התיקון שלו! לכל אדם מוקצב זמן לסיום התיקון שלו. אם עד סיום הזמן הוא לא
מסיים את התיקון, הוא בבעיה גדולה מאוד, אך אם הוא סיים, הוא נהנה מהעולמות העליונים ואם הוא
מסיים לפני הזמן שהוקצב לו, אז הוא עוזר לתקן אחרים וגם זה נחשב לו לזכות. מי שצובר הרבה זכויות
בשמים יש לו שכר רב ועצום. הכל תלוי באדם כמה הוא מוכן להשקיע לשם שמים כשלמעשה זה בשבילו, כי
. כל מה שנעשה זה לטובתו

לכל נשמה יש הנאה לחזור לכור מחצבתה בשמים. הצער שלה הוא זמני וחולף, היא היתה בתוך הגוף הרבה
זמן והתרגלה אליו ובזכות הגוף הגיעה לתיקון. היא נקשרת אליו אבל גם משתחררת ממנו. המקור שלה
. באמת עליון

אם אדם חזר בתשובה שלמה ונתקן ומקיים את כל מה שצריך ומכבד ועוזר לאנשים אחרים ודואג לנתינה
לאחר רק כדי לקבל אור עליון - אין לו סיבה לחזור ולהתגלגל. אלא לתקן אחרים. ברור שקשה לכל אחד
לסיים את תיקונו, אבל מי שבאמת רוצה עוזרים לו ומקילים לו את דרכו. פעמים רבות צריך להשלים את
הנשמה והסבל שהאדם חווה משלים את הנשמה. חסר לה חלק שאבד בגלל העוונות והחטאים. תלוי בכל
אדם מה חסר לנשמה שלו על פי מעשיו, אבל לפעמים חסרים הרבה חלקים לנשמה ורק בעולם הזה על ידי
. הסבל והיסורים וקיום מצות ולימוד התורה חלקים נשלמים

אם הנשמה לא שלמה ויש לה עוד דברים לתקן - היא נשלחת שוב לעולם הזה לתקופת חיים נוספת וכל
תקופת חיים משלימה לה עוד ועוד עד להשלמתה הסופית. לאדם חומרי קשה מאוד לוותר על החומריות
ולהפטר מן העולם. לעשירים קשה מאוד לעזוב את העולם הזה. זה שהם עשירים, זה גם חלק מהתיקון
שלהם. כשהעשיר מגיע למעלה, רואה שלא זקוקים שם לא לכסף הרב שהיה לו בחייו ולא לשום רכוש חומרי
. כלשהו, רק תורה ומצוות ומעשים טובים שעשה כאן בעולם הם אלה שעומרים שם לזכותו

יש השואלים אם הנשמות בשמים יכולות לריב או לכעוס אחת על השניה? התשובה היא חס ושלום!!! כי אין
בעולם הבא יצר הרע. הכל טוב, נעים ויפה לא כועסים, לא רבים, אין דבר כזה כמו בעולם הזה. לכל נשמה
קשה מאוד לסיים את התיקון שלה. וזו הסיבה שהקדוש-ברוך-הוא מרחם עלינו ונותן לנו כמה אפשרויות
. לתקן ולא פעם אחת

הנשמה פוחדת מהמעבר לעולם הבא ופוחדת מכל שינוי והשם עוזר לכל הנשמות להתגבר, גם במעבר שלהם
לעולם הזה וגם במעבר שלהם לעולם הבא. נשמות שבאות לגן עדן, ראויות לכך כי הן זיככו את נשמתם והיא
נקיה וטהורה אבל יש מדרגות לכל נשמה וכל נשמה נמצאת בגן עדן במדרגה השייכת והמתאימה לה, אז לא
כולם באותה מדרגה אבל כולם זכים וטהורים ונקיים ומזוככים מכל זוהמת החטאים שדבקה בהם והכל
. כמובן אחרי זיכוך וליבון של הנשמה


בשמים יודעים מראש מה יהיה כל אדם, אם ילך בדרך המצוות ויהיה טוב או רע, למרות שניתנת בחירה
חופשית לכל אדם, ובכל זאת נותנים לכל נשמה הזדמנות להגיע לעולם הזה ולתקן בצורה כל כך קלה, כי אחר
כך התיקון קשה ביותר ועדיף לכל בן אנוש שיעשה תיקון כאן כשהוא נתון בגוף חומרי-גשמי, כי זה התיקון
הטוב ביותר והקל ביותר! למרות שיש אנשים שסובלים כאן בעולם יסורים נוראיים, הכל חשבונות שמים
והכל לטובה. גם כשקשה להבין למה, זה לטובה. קשה להסביר, הכל רוחני. אך צריך לדעת שהסבל הנוראי
ביותר שיש הוא דווקא מחוץ לגוף ולא בתוך הגוף, כי אז הנשמה מקבלת כלים שבהם היא יכולה להרגיש סבל
. אינסופי כמעט

קשה להסביר עניינים שברוחניות. אין לאדם בהיותו בחומר הגשמי את הכלים להבין. אשרי אלה שזוכים
לקיים מצוות ולהנות בעולם הבא בבגדי המלכות שהכינו לעצמם בעולם הזה. כל מצווה ומעשה טוב שעושה
האדם הופכות למליצי יושר (מלאכים שומרים), מכל מילה, מכל מעשה טוב נברא מלאך שומר עלינו ועל כל
ישראל. ככל שמרבים זכויות, יש שמירה על אותו אדם ועל כלל ישראל. בדיוק ההפך בעוונות - על כל עוון נברא
. מלאך מזיק חלילה ואז גורם הרבה צרות לאדם ולכלל ישראל

מלאכים טובים נלווים לכל אדם השומר על מידותיו ונוסף על כל מה שלומד, עוסק גם בתורה וגמילות חסדים
ומלאכים אלו מסייעים לאדם בהבנת סודות התורה אם הוא ראוי לסיוע ושומרים עליו מכל רע. לעומת זאת
ישנם אנשים רשעים, שסביבם מלאכי חבלה וכוחות הסטרא אחרא שמסייעים להם לפשוע ולעבור עבירות
. חמורות. אך, גם מקטרגים עליהם ונפרעים מהם בעולם הזה ובבא

? איך להבין

, כל דבר שנברא בששת ימי בראשית צריך עשייה - תיקון - לדוגמא, החרדל, והתורמוסין צריכים למיתוק
החיטים צריכות להיטחן, אפילו אדם צריך תיקון (מסכת ברכות יא'). כשאנו עוסקים בגלגול נשמות, אנו
בודקים את הייעוד שלנו ומחפשים אילו מכשולים אנו סוחבים מגלגול קודם, עם מה יהיה עלינו להתמודד
, בגלגול זה ועל מה יהיה עלינו לוותר. מפת הלידה שלנו היא פרי חשבון קוסמי אשר מייצג את התקופה
. השנה, היום, והשעה שהיה עלינו להיוולד בהם, אך גם בבחירה האישית שנטלה הנשמה שלנו על עצמה

ראוי לציין ש לא כל הנשמות מתגלגלות ונולדות שוב בעולם הזה בגוף אחר, אלא רק נשמות שנותר להן לתקן
ענין כל שהוא. למשל, אדם שנטל חפץ או ממון מחבירו ונפטר מבלי להשיב את הגניבה, יחזור בגלגול ויאבד
. ממנו ממון, וחבירו או יורשי חבירו ימצאוהו, מבלי שיידעו המאבד והמוצא את המסתתר מאחורי הדברים
. וכן היוצא בזה וכפי שמורחב בספרי חכמי הקבלה

נשאלת השאלה אילו תיקונים אנחנו מביאים מחיים קודמים, כיצד ומתי ליישמם בגלגול זה, מהי המחויבות
- לתיקון שלנו, האם הקשיים שלנו בחיים הם חוסר מזל, או דרך לתיקון מעשים קודמים? משברים בחיים
. האם הם עונש? או נתיב לרוחניות? בני אדם נוטים לבטל בבוז את כל שאיננו תופסים באחד מחמשת חושינו

? מהו עיבור נשמה

לפי הזוהר לא כל הנשמות הבאות בגלגול, נכנסות לגופים חדשים. יש מקרים שבהם קולט אדם ברגעים
מיוחדים במהלך חייו נשמה אחרת המתעברת כביכול בנפשו. נשמה נוספת זו אינה קשורה בנשמה שקיבל
. בשעת לידתו, ואין לה חלק בהתפתחותו, אך היא עשויה ללוות אותו עד סוף ימיו, או לפרוש ממנו לפני מותו
הזוהר מסביר כי נתעברה נשמתם של צדיקים אחדים במקרא, ברגעים מכריעים בחייהם, עם נשמות צדיקים
. אחרים מימות העבר

.( דוגמא - נתעברה נשמת יהודה בנפש בועז, ובנפש פינחס התעברו נשמות נדב ואביהו (זוהר ח"ב קד-ע"א-ע"ב
מתברר שברגע מסוים, ולשם ביצוע דבר מסוים (כגון נישואי בועז ורות) חוזרת ויורדת נשמה מגן עדן כדי לחזק
ולהלהיב את הנשמה לביצוע מעשה קדוש. בין מקובלי ספרד היתה דעה כללית שרק נשמתו של צדיק מגיעה
. לעיבור, ואילו הרשעים כפופים לחוק הגלגול
כלומר, אדם צדיק שעבר בחייו עבירה קלה, ניתנת לו האפשרות לתקן מה שפגם על-ידי כניסתו בדרך העיבור
. לגופו של אדם בשעה שאותו אדם מקיים את המצווה או המעשה שלא עלה בידי הצדיק לקיים בחייו

רבי דוד בן זימרא מספר: שאלתי לאחד מחכמי הקבלה ז"ל, מה ההבדל בין גלגול לעיבור? והשיב כי לשון
עיבור מורה על סוד כי כמו שהאשה מתעברת ויולדת, והיא איננה חסרת כלום, כן נפשות הצדיקים והחסידים
( מתעברות ויולדות ויוצאין ממנה ניצוצות בהזה העולם להגן על הדור, כמדליק נר מנר והנר הראשון (הדולק
. אינו חסר כלום




. מעפר באת ואל עפר תשוב